Followers

Sunday, January 17, 2010

Tamat fasa 1...

Lama sangat tak berblog...maaf kepada diri sendiri kerana saya bukan saja sibuk, malah sangat malas untuk mengupdate... Tak sangka, dah 6 bulan berlalu. Alhamdulillah, satu per satu semua selesai seperti yang dirancang... Pelbagai dugaan dan cabaran terpaksa diharungi. Kadang-kadang ada di antara peristiwa yang menuntut pengorbanan air mata. Syukur kerana ia berjaya menguatkan semangatku utk terus maju ke depan, insyaAllah...

Selesai dengan kuliah, final exam, kursus B.I.G dan sekarang tiba giliran praktikum di sekolah pulak... Kalau sebelum ni asyik belajar teori dalam bilik darjah, sekarang kena kuatkan semangat kerana akan berdepan dengan realiti alam persekolahan yang sebenar... Teringat kata-kata rakan aku masa buat persembahan untuk kursus BIG beberapa hari lepas...


"Seandainya pelajar merangkak, guru perlulah berjalan..."
"Seandainya pelajar berjalan, guru perlulah berlari..."
(ada lagi sambungannya, tp aku tak ingat daaa...yg ni pun aku ingat2 lupa...hehe)


satu lagi kata-kata yang kawan aku sentiasa pesan


"seorang guru tidak boleh terlalu pandai dan terlalu bodoh"
"sekiranya guru terlalu pandai, guru akan sukar untuk memahami pelajar-pelajar yg kurang pandai"
"sekiranya guru terlalu bodoh, guru akan lebih senang untuk diperbodohkan oleh pelajar pandai..."


Fikir-fikirkanlah sendiri...


erm...apa sahaja yang bakal berlaku di masa hadapan, harap2 semuanya berjalan dengan baik dan lancar...biar semua ni cepat-cepat berlalu dan aku boleh balik segera ke kampung halaman ku yg tercenta... ^_^

aiyoooo...miss my home oredi!!!
omsick!!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin