Followers

Monday, November 9, 2009

Cikgu oh Cikgu...

Pukul dua petang td ada kelas... tak yah la kot aku gitau kelas apaa... (n_n). Errr...nengok tajuk yg aku letak kat atas tu pun cam berat jekk discuss pjg2... hehe~~~

dipendekkan cerita, lecturer wat tayangan video mengenai guru2 yg posting kat kawasan pedalaman...

Fuhhhhh....
(tak percik air liur okeyyhhh...biarpun byk "hhhh" tu...wakakaka)

Aku sangat kagum dgn guru2 yg dihantar ke kawasan pedalaman tu
bergabung nyawa merentas sungai arus deras
naik moto melalui jalan yg...becak, batu... dan mcm2 agi
naik anak tangga yg tinggi...
bla...bla...bla....
semata utk "MENDIDIK ANAK BANGSA KITA"



Siyes aku nangis terharu bila nengok rakaman video ni... Kentalnya semangat guru2 Malaysia sekarang. Aku ucapkan syabas dan tahniah kepada guru2 yg layak menerima ucapan penghargaan ini...
Aku rasa aku sendiri pun tak setegar guru2 yg ada dalam tayangan video ni.

Pengajaran yg paling penting sekali, hargailah apa yg kita nikmati sekarang...jgn sampai suatu hari nanti kita menyesali semua yg nikmati hari ini dan seterusnya ia lenyap dari kita...


"Yang penting hargai peluang ada"

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin