Followers

Friday, June 25, 2010

nokia mobile codes

Assalamualaikum wbt

semalam masa godek2 satu laman web drama cita jepun, aku terjumpa gamba kat bawah ni





Pastu mula searching2 kat google
ekceli ni bukan benda baru
tp bagi aku yg agak2 tak berapa nak update ngan dunia teknologi ni (lalala...)
haruslah aku dilanda "ke-sakai-an"
boleh???

sblm ni mmg aku tak amek 'pot' pun ngan benda alah ni
tp pas aku nengok cita jepun "Yukan Club" on air 1997
(bes tp fail kes siasatan diorang tak sehebat Kindaichi Shonen no Jinkebo)
ada satu scene tu, tunjuk pakai kod bar mcm kat atas tu

1. paparkan kod
2. snap
3. click
4. downloading progress
5. tadaaaa....kuar gamba...or apa2 yg dah dikodkan

hurmmm...semudah itu bukan???
tak payah usung lappy ke hulu hilir
tp bawak gadget kecik pun dah memadai
canggeh....

tp still
aku buta lagi
mcm mana nak pakai benda alah ni
aku dah try install bar code reader ni kat fon
tp paham2 je la
kamera fon aku masih tahap bongok alang2 lagi

nak anto kedai, siyes oh aku malas
(masih ada warranty noksss...tp still mak malas...)
sila tiru resam malas saya
kalau mau gagal dalam hidup
wawawa

kesimpulannya, nak tau pasal mobile codes ni
searching2 la sendiri ek
aku tak ada jawapan
ngeh3x


pssstttt, bagi sesiapa yg nak share info pasal mobile codes ni, rajin2 la anto komen ye...siyes oh, aku nak menambah ilmu ni. tp bg sesiapa yg malas nak taip komen ke ape ke, tima kasih gak sbb sudi dengar repekan saya...



wassalam
^_^

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin