Followers

Monday, March 8, 2010

adakah anda yakin benar?

"Biar miskin papa kedana asal hensem bergaya"

hurmm...apakah?
ok semalam aku ada cita pasal EC Mall kan
ada smthng yg nak d share kan

keyakinan atau dalam sebutan emputeh nya...KOMPIDEN...

sebelum ni, masa zaman2 aku masih hingusan tak berapa nak meleleh, cikgu2 atau pun orang dewasa d sekeliling aku selalu cakap, apa yang penting semasa kita bercakap dengan orang2 di sekeliling kita ialah kita perlu bercakap dengan yakin & kompiden (bukan kah yakin dan kompiden itu mempunyai maksud yg sama??? biasalah...orang melayu kan...mesti nak rojak kan jugak bahasa ibunda sendiri yang biasanya mmg dah santek...hohoho) jangan marahkan saya, ini adalah realiti kehidupan...aku sendiri pun mmg selalu rojakkan bahasa....errr, rojak kucei sangat sodapsss okehhh... (terlior sudehhh...!!!)

So, kat EC Mall tu aku singgah la satu kedai jual cd installer software...sangat banyakssss!!! tekezot aku, mmg maju gilos aku nengok kedai gitu. pasal aku tak nah agi tengok kedai juai benda alah tu sblm ni kat mana2...(biasalah, ai orang kampung jew...)

belek punya belek dia punya katalog, dalam kekurangan duit tu, angkuh pulak bertanya Office 2010 ada tak kat cashier yg sedang menulis sesuatu menunjukkan kesibukan beliau la tu... ah, puas sudah berlagak sedemikian kalo nak menunjukkan diri ini buat koja....wakakaka~~~

errr...amoi tu dengan YAKIN dan KOMPIDEN nya menjawab:

"Tidak ada la, sbb microsoft keluarkan secara berperingkat-peringkat...yg ada sekarang ada 2007 sajork..."

wahhhh...sangat kompiden dan yakin beliau menjawab!

aku pun menjawab:
"eh, yaka amoi? ouh, ok..."

padahal aku dah tengok dalam katalog dalam kedai dia, ada je installer tu (aku pun satu hal, dah tau ada, tp ngengada gak g tanya kan...wahahahaha)

(pala otak aku waktu tu mmg aku dah set, aku silap tengok la katalog tadi)

at laz, datang lak sorang amoi yg keja kedai tu gak (maybe orang bawahan dia kot) bagitau:

"!@#$#$%&&**(()))%#@#$%^&*()?><"

speaking chinese daaaa...mana aku paham

pastu amoi tu tunjukkan aku yg latest nye office installer
office 2010

T_T lappy aku ni pun baru sekarang pakai office 2007, tp sekarang dah ada office 2010...maju tak maju MS office...??? huhuhu...

laz2, aku tak beli pown...
wawawa
ko ingat aku ada duit nak laburkan utk benda alah mcm tu?

sabo2 la...ada duwet terlebih nanti, aku beli la
wawaa..pirate je pownnnn...
hihihi...

moral of da story:
bercakap la penuh dengan keyakinan walaupun kita tak berapa yakin yang kita ni betul. sekurang2nya kita dapat pahala kerana dapat meyakinkan orang untuk membeli barang2 dalam kedai kita....erkkkkk...!!!!

babai....

1 comment:

AKU said...

aku memg slalu yakin n confiden...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin