Followers

Thursday, March 18, 2010

aktiviti lapang masa cuti

cuti-cuti sekolah mcm gini la heaven nau aku rasa...tp tak heaven bila tak ada rancangan bes kat tv, pastu external yg aku sumbat ngan mcm2 muvi pulak rosak...haruslah aku lebih banyak tdo daripada celik mata...(am i?) wahahaha~~~


ok2...
keja pasal skola aku tak sentuh langsung
cuti is cuti la
otak mak letih
tak larat
mak nak rehat
rehat
rehat
rehat


so, bila demand nak rehat
haruslah layan sesuatu
apakah?




Aku mengaku, aku ni bukan nya rajin sangat membaca buku...tp novel mmg aku layanz, walaupun lambat nak abes...(dah nama pun malas membaca tadi kan...ngeh3x)


Merangkak la aku nak angkut bawak balik buku ni suma nanti
yg kat atas tu adalah di antara kalian sahaja
ada lagi dalam bilik aku tu
takyah nak pose2 segala

yg ada dalam koleksi aku sekarang
novel + buku motivasi

sekarang motivasi aku berada di bawah tapak kaki
sampai aku tak tahu nak carik semangat kat celah kuku mana
nak tak nak, carik buku motivasi
kumpul balik kekuatan hidup
kalo tercongok menunggu bulan menghempap kepala aku
sampai ke sudah aku down dilanda kejutan budaya

then, sambil2 baca buku
duk tenung2 kat kalendar yg aku gantung ngam2 tepi katil aku
hohoho
haruz kira hari nak balik sarawak maaaa







bosan2, kunyah benda alah ni






wah...cantek je susun sepah buku2 tu kan
drama la tu!!
kalo ikutkan, tak sempat nak abes lagi semua ni




tapi dalam banyak2 buku
aku sajes satu ni
mmg motivasi aku terangkat2



siyesly, aku paling sayang buku ni!




Moral nya:
jadikan membaca sebagai satu amalan dan budaya...
hohoho...

2 comments:

Kal Jis said...

aihh.. kmk ada juak buku Dr FK ya.. nang best!

yarn said...

+Kal Jis aka Bang Onggon+

nang bes! sik berasa mek maca buku ya...tauk2 jak la kmk tok malas membaca...tp buku ya nang berjaya memukau kmk utk terus membaca dan membaca lagi....sampei kinek tok kmk ketagih maca buku especially buku Dr. FK... ^_^

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin