Followers

Saturday, February 21, 2009

| dalam kenangan |

Assalamualaikum...

Rasanya, time mcm ni sesuai kot utk aku tulis entry sambil imbas kenangan lama masa sekolah dulu. bukan sekolah menengah, tp masa aku sekolah rendah lagi...

Bila ingat balik kenangan semasa sekolah, aku rasa sangat terharu, gembira, sedih dan berbaur2. Percaya atau tidak, kadang2 aku boleh emo smpai berjaya membuat aku menanges. bukan menanges sbb aku sedih, tp sbb aku gembira, bangga dan rasa bertuah sbb aku ada zaman kanak2 yg boleh dikatakan manis. Aku kenal mcm2 jenis kawan... dan untuk entry kali ni, aku nak sampaikan salam takziah buat keluarga Allahyarham Sofian B. Mohammad. Beliau merupakan kawan aku dari sekolah rendah sehinggalah tamat tingkatan 5. Satu tempoh yg agak lama aku dan kawan2 yg lain mengenali beliau.

Pada 17hb Feb lepas, aku mendapat berita bahawa beliau telah meninggalkan kami buat selama2nya kerana mengalami kemalangan jalan raya di Johor Bahru. Jujurnya aku terkejut. Maklumlah, walaupun tinggal sekampung tp jarang terjumpa. masing2 sibuk dgn life masing2, sorang belajar sana, sorang lagi belajar sini...

Kadang2 timbul rasa kesal di hati aku. Mcm ni la keadaanya, bila jarang berziarah atau bertanya khabar, bila dah meninggal baru teringat perangai masa kecik dulu2. Nak kata aku ni rapat sangat arwah, tak adalah rapat sangat. tp tetap terasa apabila beliau pergi dulu menemui Ilahi kerana beliau pernah menjadi kawan sepersekolahan yg boleh dikira kamceng kot masa sekolah rendah dulu.

Dan kini, semuanya tinggal kenangan di alam persekolahan. Aku percaya, Tuhan lebih menyayanginya. Yang masih hidup perlu teruskan hidup. Semoga Allah s.w.t. mencucuri rahmat ke atas rohnya... amin...

~~~al-Fatihah~~~



10 comments:

al-hussaini said...

al-fatihah....semoga arwah dicucuri rahmat...

simpati dan takziah mendengarnya..teruk ka kemalangan ya?

SyFazidawaty said...

kak yarn,sapo owh?mcm mek pnah dga jak namo yo..tp x brapo nak ingat muko nyo..

Wan_hazel said...

yalah kehidupan kak yarn ooo..hehehe

yarn said...

+al-hussaini+
(amin...). sik pasti juak kmk. mun sik salah kmk la, mengikut sumber saudara arwah yg terdekat, kepala nya terok...

+syFazidawaty+
erm, nipo nk mdh ngn ktk oGiey ow...mek urg nunggah eh pian jak. mbiak kmpg tanjung yo...mun mok angga gbr arwah maso mek samo kolah marek, atg gmh...hehe~~~

+wan Hazel+
aok wan, ya la kehidupan...kadang2 kita akan leka sekejap dgn hidup kita smpey terlupak dgn org d sekeliling kita..n sik sangka, sekelip mata jak org ya dah sekda gik dgn kita...

Kamil L said...

Al Fatihah kepada arwah... dah janji nya kan... kito doakan moga roh arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman, INSYAALLAH...

Ustaz mek slalu madah, bila kita solat, anggaplah itu solat terakhir dalam hidup kito..

Aima.. said...

Al Fatihah..semoga roh dicucuri rahmat-Nya ...kmk pun kejut juak aih.. nya salu agak abang kmk kamay kat kupok..lepak depan umah mek orng.. nang terasa aih.. last nangga nya time raya thun lepas.. hmm... pi apa2 pun yang setiap yang lahir ke dunia ini... akan kembali kepada-Nya.. hanya Dia yang Mengetahui segala-galanya..

tea_zarra said...

innalillah....bruk ku nengar bito tuk ty...laptop ku bruk ok rituk yo la buk dpt on9..ya allah, xsangka eyh...dh lmak juak xdo btemu ngan nyo..smoga roh arwah dicucuri rahmat...

FaDLi said...

Sedey...

Al-Fatihah disedekah kan...

yarn said...

+Kamil L+
aok bro. dah janji nyo...kito pun pio.

pengajaran besar bg kmk adlh, ringankan mulut utk memaafkan dan minta maaf dari urg...gik kecik marek selalu plentey ngan nyo bro...huhu...

+tea_zarra+
aku lupak wak mdh ngan ho...mun sik ngkah lam tuk tek, alu sik hauk la ho ooo...(tauk li, minak lambat...hehe)

+FaDLi+
al-Fatihah...

+s@n2boNg GurL+ said...

hmm...tie..aku pun tauk dari mak aku... sedey wak la nenga sbb nyo yo membe skul kito dari kecik..apo2 pun takziah wat famili nyo..alfatihah

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin