Followers

Saturday, May 1, 2010

muhasabah diri...

Rasa mcm dah lama tak menulis karangan panjang kat blog aku... Tanggal 30 April aku jd penganggur tegar semula...setegar mana, aku sendiri tak tau. Lebih kurang 10 bulan (dari Julai 2009 hingga April 2010) banyak pengalaman pahit manis yang telah dikumpul...

Agaknya entry kali ni berunsur sentimental dan emo terlebey sikit kot...haha~~~ nak tau seterusnya, lanjutkan bacaan anda...kalau dah start boring, hehe~~ "kalih" sajork ke page lain...

Sementara lepak sorang2 kat tepi KFC di LCCT ni, haruslah aku kebosanan tahap baladewa! So, bes gak kalo nak muhasabah diri di tempat mcm gini... muekeke..~~~ (hari2 pon mmg kena muhasabah diri...insaf katanya..)

Senang tak nak jadi seorang guru?
(ada sorang student tanya soalan bonus ni kat aku)
Ada mcm2 jenis guru
guru yang baik
guru yang berdedikasi
guru yang berilmu
guru hanya pada nama
dan lain-lain lagi
*anda yang mana?*


"Kami guru Malaysia,
berikrar dan berjanji
mendidik dan memimpin
putra putri negara kita..."


terngiang2 meremang bulu roma kalo dengar lagu ni
hevatttssss bukan?!

aku tak ada ulasan selanjutnya mengenai remang2 segala ni
tp yang aku tau, nak jd guru
sama seperti profesion yang lain jugak
pertama sekali perkara harus ada ialah ---> MINAT!

so, tepuk dada tanya selera
tanamkan cita-cita sejak dari kecik lagi
tentukan matlamat, kenal pasti bakat dalam diri anda
tetapkan lapangan mana sesuai untuk diri anda
insyaAllah berjaya!

jangan sia-siakan usia muda anda
bak kata encik adnan sempit: di mana ada usaha, di situ ada highway

kepala dah pening...idong dah berair, mata dah menyepet,
idea zero...belon lambat lagi nk fly to kuching
haiyohhhhh...wat a boring~~~


p/s: pelajar saya dari SMKKMT, gambar sudah d upload d fb saya...yang lain2 akan d upload kemudian...biar saya tengok "heaven" (umah) saya dulu, barulah mood nak meng'upload' tu beranak pinak...


Selamat menempuh peperiksaan!!!

3 comments:

Cikgu Aini said...

blog yang menarik..saya dah follow blog ini ya!

E-na Zarina said...

Salam...singgah sini....byk cabaran guru2 di zaman ini...

CikYarn said...

PUTERI CAHAYA
thanx puteri...rajin2 la singgah sini ea... (^_^)v

E-NA ZARINA
betul tu...bykkkkk sangat cabaran guru2 zaman sekarang...yg penting, hati mau kuat... ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin