Followers

Sunday, April 5, 2009

Gula Kapas...

~gambar hiasan sahaja~

Apa perasaan anda bila ada manusia senget memotong Q anda ketika anda sedang membeli makanan? rasa mcm s*al yang amat bukan? rasa mcm nak sepak2 stall yg jual mknn tu (walaupun hakikatnya makanan dan stall beliau itu tidak bersalah). Aku ni sbnrnya jarang nak marah2 org (di sini aku bukan intro diri aku ni baek ke hape), tp betul tuan2 dan puan2 sekalian. aku ni bab marah sentiasa ada sebab musabab yg sangat munasabah.
masa pegi kedai isi minyak td, sempat la bawak mummy saya pusing2 satu 'bandaraya' tempat tumpahnya darahku... tiba2 mummy saya suh saya singgah beli gula kapas (alahai, mak aku ni...nak makan gula kapas segala... sabo je la haku... dah la dgn pakai baju tido kelawar jewww (bukan uniform batman, tp baju tido kelawar ala2 rama2 gitew...). aku saba, walaupun dlm hati panas. mana tak nya, manusia ramai tp sesedap pulak mummy suh saya singgah beli gula kapas iteww... ok2, anakanda belikan utk bonda...



pusing kanan
pandang depan
pusing kiri
pandang belakang


~line clear~


aku: tokey, bagi 2 bungkus (pasal dia jual yg packing siap)
tokey: ........
(sambil bagi gula2 kapas yg siap packing kat kakak tu)
aku: .......... (diam je la...pasal tunggu respon dia tengok aku)

(datang sorang amoi dari arah belakang tokey tu)

aku: ~!@#$%^&*() --> aku sentap, sesedap rasa je apek tu kasi pack gula kapas tu kat amoi tu

(tak apa...aku sabar)

(datang lagi sorang mamat dari arah depan)

mamat: tokey, kasi 3
aku: ........(dlm hati: oh, ini sudah melampau)

(dgn sesedap rasa aku mcm tunggul kayu pulak kat situ, dan mamat tu pun selamat menerima 3 bungkus gula kapas)


(datang pulak mak cik bersama 3 org anak beliau bersebelahan aku)

tokey: brp?
mak cik: kasi 3 tokey, cepat sikit..
aku: gggrrrr.... !@#$%^&**() (oh mak cik, oh tokey..ini sudah melampau...)

mak cik tu pun blah bersama anak2 beliau dan gula2 kapas mereka


aku: TOKEYYY!!! KASI 2 BUNGKUS GULA KAPAS!!! (panas! panas!)



aku hambek terus blah!


dan utk kesekian kali nya, aku yg jenis tak menolak walau apa je jenis makanan yg mummy kasi, maka kali ni aku nekad, takkan sentuh dan makan walau secubit pun gula kapas yg apek tu jual! meniaga mcm s*al!!!

14 comments:

bruno86 said...

yarn,lmk dh x comment ur blog..hehe..bz gilak.btw,sabar gilak ya..mun kmk,dh makn sumpah TOKEY ya..huhuhu..boh bjual pdh ngn nya..

al-hussaini said...

kalau aku yarn, memang aku dah menjerit dari awal-awal lagi...

tak pun, terus lari daro tokey dengan jelingan yang sangat sinis sambil hamburan kata, gula kapas lu punya tak sedap lar...hehe

ceh..macam manghasut pula...

yarn said...

+bruno86+
aok, dah lamak ktk sik berblog...netok bok stat lagik ktk hoh...hehe...

kita tok sama jak, mmg tokey ya dh mkn sumpah kmk...haha~~~ cuma sumpah seranah ya x dpt d pblish dlm blog...hihihi... ;p

+al-hussaini+
mun d ekot asa hati kmk, mmg kmk mok molah mcm apa yg ktk padah. blah terus dari sia, p bila mek pk balit, yg nk mkn mak mek. tang ada kempunan jak nya kelak, durhaka sudah saya ini...hehe~~~

*menghasut itu kadang2 bagus... ;P

hajiejump said...

len kali,beli skali ngan tokey ya..
hohoh..
baru dia tau langit tinggi ka rendah..

SyFazidawaty said...

yoh..po jak lah...boh meli gulo kapas yo gik kak yarn..heee!

Kamil L said...

hehe..manas nampak :) embak ilek...iboh manas2.. :D

apahkah?? said...

wahhhh~~~~~geram sekali juak ibuk

ibuk, mun bapak aku nemu nak macam tok... mesti nya mdh dialog mcm tok

"pesan anak cucuk, jgn beli gik gula lei kedai yo.... kelak kito beli seguni gula lei kedai lain"

Felicia F. Ramzi said...

Kenak sik tegur dari awal2 lah? uihhh mun kamek, alu laaaa datang gaban..eheh.tapi gula kapas ya nang nyaman..susah eh nak carik nek tok..ih, tetiba ingin..tulun

yarn said...

+hajiejump+
ah, tidak la... tiada pekdahnya saya turut membeli beliau... huhu

+SyFazidawaty+
ktk mok tauk, keesokan harinya ado udik mek singgah sio..hahaha!!! tegai po? tegai popcorn juai eh nyaman aieee... :)

+Kamil L+
manas itu harusss...hoho ;P

+apahkah?+
hihi...i aso i ngelalo la ngan ayat apak usu yo...mcm pernah ku dengar, tp d mana yaa...hehehe ;)

+Felicia F. Ramzi+
kmk waktu ya mmg nk dtg gaban juak, tp sik sempat btukar alu ada tokey ya hulur gula kapas ya ngan kmk...hihi~~

atang sitok ktk mun mok mam gula kapas, masih ada tokey ya bejual sia... ;P

kiki said...

Bahai na jak, i ado juak meli kat Saratok rio... ho ho ho + popcorm lagik...

[ LADYKiKi] said...

eeh.. ade pun belog..hehe

yarn said...

+kiki+
haih, sempat wak pok nemu fiesta gulo kapas duhai...hohoho...tp namena pok eh, popcorn eh sangat sodap pok... :)

+[LADYKIKI]+
ada belog kmk...hehe... blog kmk sik semeriah ktk kiki yg sentiasa berhapdet. especially mknn yg d promot ktk ;) kmk jarang hapdet, no ideaaaa.. ikhhh..ikhhh... :)

kiki said...

Biaso dgr urg sebut Mitai...
mun d kpg ilir, Gulo Kapaih...

yarn said...

+kiki+
tp pok, kpg bungo rayo pun nyebut eh sbg Gulo Kapaih wak pok...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin