Followers

Saturday, January 31, 2009

tekak perit...otak menjerit!!!

Salam utk semua...


Uhukkk...uhukkkk...
[mejin jak sora aku tengah batokkkk]
tang merinsak jak bunyi batok ya tek



tp siyes aie, sekarang ni tekak aku rasa sangat perit
pedihhhh

rasa mcm dh bengkak kat dlm tekak aku ni


UBAT??!!

dah mcm2 ubat aku makan



jumpa doktor pun dah



beli ubat dari farmasi pun dah


beli ubat dari kedai apek pun dah

ahernya aku give up!
aku makan ni je laaaa...

segala mcm jenis ubat aku dah cuba
last2 td aku terjumpa satu artikel pasal kandungan berbahaya dlm ubat batuk
nak tahu detail lagi pasal artikel tu
sila klik di sini --> aku sik suka batok

tp jgn encik2, cik2, puan2, tuan2, datok2, daten2 risau
bukan semua ubat batuk berbahaya
yg penting, jumpa dan mintalah nasihat daripada doktor2 yg sah & halal sijil nya
agar tidak menyusahkan kita d kemudian hari

uhuukkkk...uhuuukkkk...
ahh, aku batuk lagi...


"jagalah kesihatan anda"


notes:
++ hujan..hujan..uhukkkkk..uhukkkk...
++ esok cuti! yeayyyy!!!! ^_^
++ title tu sajeje bg gempak sikit
++ entry kali ni sekadar byk gbr hiasan

7 comments:

khairul onggon said...

oo tedah ktk.. kmk baruk lepas azab minggu nun tek.. hehehe.. smoga cepat bait..

tea_zarra said...

yah...ku tgh dmam n batok2 jwak ty...sakit dow jak.aku brujan shari2 tyme polah esaimen gyo...p ku xmkn ubt (xdo stok) wakakaka hebat juak la ku tek hehehe

yarn said...

+khairul onggon+
tq bro... ^_^
tp smpey ritok dh ada juak surut sikit batok tok...

+tea_zarra+
ho nang sikboh nyowww...
hahaha...
mntk ubat ngn mdm yvonne jak hohhh...

al-hussaini said...

hi yarn...doktor ada merik ubat antibiotik sik?

ubat ya paling penting yarn...mun sekadar ubat batuk jak, kadang2 sik berkesan ngan badan...ubat antibiotik juak de best utk membunuh kuman lam badan especially kat tekak..

yarn said...

+al-hussaini+
hi...
ada doktor merik antibiotik. dh abis mkn pun. tp still ada saki baki batok tok...hihi...

hopefully, kaktok bait terusnya. sik mok batok2 gik...hehe

neway, tq. :)

macha_sezs said...

kat sini musim demam2.. bosan tol.. sume orang nak demam.

yarn said...

+macha_sezs+
tu la pasal...mmg musim dmm2. tp bukan sume nk dmm tau...hehe~~~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin