Followers

Thursday, December 4, 2008

1, 2, 3, 4, .... (mari belajar mengira)

Dulu aku selalu tertanya2, apa sebenarnya aktiviti yang ada pada seorang pengusaha ladang anggur? eh, bukan...seorang penganggur... kalau pengusaha ladang anggur, mestilah hari2 kira duit, tp kalau seorang penganggur? erm...hari2 kira dah berapa banyak duit digunakan untuk beli setem utk pos resume kot... (aku percaya, semua penganggur kat luar sana ada jawapan untuk soalan tu). Masuk hari ini genap 7 bulan aku menganggur lepas tamat final sem aku pada awal bulan Mei lepas... Seksaan jiwa yang maha dasyat tu! Nasib baiklah ada tenet ni semua, kalau tidak mau tak 'kekeringan' aku dibuatnya. Mana taknya, tak ada internet ni mmg tak susah sangat nak connect ngan dunia luar (elleh..layan frenster la tu..lalala). Ok, tuduhan tu aku boleh terima..ofkos la layan frenster. Frenster je la pengerat hubungan aku dengan kengkawan yg berada d 'over the sea' sana (rindu nya ngan korang semua --> eko sumber alam batch 2005-2008). Nak tunggu aku jln2 key-L n ofkos terengganu, huhu...dlm mimpi je la (aku tak nampak lagi bila baru boleh sampai sana lagi) ---> duit! duit! duit! aku nak duit! --case closed--

Selain daripada aku layan frenster, cari keja kat tenet ni tetap dalam ranking list aku yg pertama. Sebab tu aku cakap, kalu setakat kira duit abis beli setem tu mungkin dah jadi perkara biasa kat aku. Pos resume sana sini, last sepanjang 7 bulan ni dua interview je aku dapat..(tak laku sungguh!). Actually post yg aku dapat tu pun kat kuching je. Rasanya nak dapat interview dari semenanjung, kalau masih stay kat sarawak probability nak di temuduga tu sangatlah tipis...aku juz keep trying and try...try...sampailah aku jumpa perkataan putus asa (nak give up sekarang boleh tak? --NGADA2 TOL) nk give up pun cermin diri la...takkan nak hadap duit orang tua je, malu la sikit cik yarn oiii...(aku malu ni...sungguh...jgn la cakap mcm tu...).

So sekarang cik yarn, apa ko tunggu lagi...sudah2lah mem'blog' tu...

~~penat cari keja sampai tahap macam ni?~~
--kronik tahap power rangers dah ni--


Kesimpulannya, carilah kerja...haha~~~ bosan tau duduk kat umah je. Kita dah hilang satu nikmat dunia kalau tak cari rezeki dengan kudrat sendiri.

ps: apsal aku 'ter' masuk topik ni pulak...padahal aku nak cerita pasal lain tadi..erm, tak apa simpan utk post yg lain pulak...wakaka~~~ --> isi cerita lari gila dari tajuk...apa daa aku ni??!!!

**coursemate aku sekalian, apa kabar kalian sekarang? dah dapat keje tu, kalu ada post kosong jgn lupa kat aku...ehehe~~~


3 comments:

Kamil L said...

Sabar k, ya lah cabaran bila dah abis study..dah try mohon makei borang spa8? nintauk, mun ada rezeki kan... rasanya ada jual kat pos opis..
http://www.borangspa8.com/

Kamil L said...

http://www.spa.gov.my/portal/page?_pageid=53,51495&_dad=portal&_schema=PORTAL

CikYarn said...

hi3x...
makaseh 4 remind me. salu gilak dah isik borg yo, even maso gik study marek dan pas abis pun kmk udah isik. nunggu sidak cl jak gik (mun ado kosong lorr)...hehe

++chaiyokk2 yarn!!++

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin