Followers

Wednesday, December 3, 2008

Koizora menyebabkan aku tak cukup tido

Hari ni aku mmg sangat2 letih...huhu... tak tahu nak start cerita dari mana ni. Erm, petang tadi lebih kurang pukul 3.30 p.m. aku sampai ke rumah ku yg tercinta d saratok. Actually aku baru balik dari kuching selepas 3 hari ada kat sana. Kalau nak diikutkan, spatutnya cousin aku yg lebih letih dari aku pasal aku duduk je kat seat belakang padahal dia yang driving from kuching to saratok (it takes 5 hours to arrived at my kamponggg..).

Aku ni sebenarnya kurang tido pasal semalam aku maraton layan drama jepun...haha... hobi yg dah lama aku tak buat (especially ngan spupu ku ---> cik apah a.k.a. usu). Opss, sblm lupa tajuk drama tu KOIZORA. Awalnya aku malas ar dulu nak layan drama ni pasal tak abis donlod yg torrent punya. Episod yg ada kat aku sekarang aku donlod dari salah satu web muvi streaming, so kualiti video itu sangatlah tidak memuaskan hati saya --> muka pelakon blur, translation pun mcm tak berapa nak bes jehhh..hihi. Yang abes donlod from torrent pun cuma episod 1 je. Tetapi memandangkan aku tak tahu nak buat aktiviti apa, so nak tak nak aku layan la jugak episod 1 cerita tu. Bengong gila cerita ni!!! Bukan bengong apa, bengong pasal aku takleh nak tunggu yg torrent abes donlod...CERITA NI MMG BES GILA2!!!

Kalau nak diikutkan, aku dah tengok cerita ni yg movie version. 1st time aku tengok yg muvi version ni, tak adalah meninggalkan kesan sangat kat dalam kepala otak aku ni. Tapi bila aku tengok muvie ni utk kali yg kedua, kotak tisu kat sebelah aku! Waaa...keparat tol! Apsal cerita ni sedih sangat??!! Membazir air mata aku je!! (Sapa suruh ko nanges?! padan muka ko yarn). Sorotan daripada kejadian cerita ni bes, aku pun mula men'searching2' koizora versi drama pulak. Semuanya ada 6 episod...parah jugak jiwa aku nk donlod sebanyak tu kat web tu. Mana tak nya, dah la IE aku selalu error, tp cuma IE je yg leh donlod muvi kat site tu. Nak tak nak, kena usaha gak pasal aku nak tengok yg drama version punya.

Sambung balik pasal koizora versi drama tadi, disebabkan jalan cerita setiap episod makin menarik aku putuskan nak buat maraton...wakaka!!! Tp aku tak mampu nak bertahan pasal jam sudah menunjukkan ke angka 4.15 a.m. Aku bermonolog dalam hati "kalau la aku tak tdo jugak jam ni, mau nye aku liat nak bangun pagi esok!! dah2, shut down laptop pegi tdo...!!"."Tp, aku nak tengok cerita ni lagi!"..."dah2, tak duli. ko mesti tido jugak! Sekarang!!!" huhu...korang fikir aku ada pilihan lain tak? erm, tak nampak dah jalan lain. Nak tak nak, saya pun membaringkan diri dan tido dengan lena sampailah keesokan paginya... (tp aku bangun pagi tu, ok je..tak liat pun..haha). Tp yg teruknya, AKU KENA FLU!! A'ah, aku lupa nak story. Layan cerita koizora ni kena ada kotak tisu kat sebelah. Disbbkan cerita tu la aku kena masalah pembawakan... pembawakan flu. Padahal aku tak ada pun bersin2, jauh sekali penghidap resdung yg kronik. Ish, dah la membazir air mata aku, pastu membazir cecair yg tak berapa nak likat dalam hidung aku. (Pengotor!!). Bangun je pagi tadi, aku terus dapat flu dan sepanjang perjalanan ke Saratok aku mengerohhh je..(hahaha... ngantuk punya pasal!).

~~OKlah, sedikit preview mengenai cerita KOIZORA ni~~

--muvie version--
[Haruma Miura as Sakurai Hiroki, Yui Aragaki as Tahara Mika]

--versi drama--
[Seto Koji as Sakurai Hiroki, Mizusawa Elena as Tahara Mika]

Seperti yg aku cakap tadi, Koizora ni ada movie & drama version. Sebenarnya aku lebih suka yg movie version.. Kenapa? hihi...korang kena layan sendiri. Cerita ni sangat bes! Cerita ni ofkos bertemakan centa...lop...leb...! haha!!! Alamak, malasnya nak buat preview cerita ni. Korang search sendiri la kat google bleh tak? hue3x... k la, aku try stoli moli sikit. Cerita ni mengenai Tahara Mika seorang gadis yg tak pernah berkapel (even she has a cute face n beautiful oso...tp aku rasa both of the heroin more to cute larhh...--> personal opinion saya sahaja. boleh ignore kalau tak setuju). Suatu hari tu, atas beberapa perkara yg tak disengajakan takdir telah mengubah hidup Mika apabila Hiro hadir dalam hidup dia. Memang Hiro ni very caring la kat Mika ni...so touching!! (ada lagi tak lelaki mcm Hiro ni? aku nak sorang...har..har...har...:P). Last2 diorang kapel walaupun ada beberapa halangan yg cuba memisahkan diorang, tp cinta mereka kuat..sampailah takdir betul2 menguji cinta mereka apabila Hiro disahkan menghidap penyakit kanser (alahai, syg kan? dah la ensem, caring lak tu...tp berpenyakit. ish..tak bes tol!). Kalau sebelum ni Mika pernah keguguran anak diorang, their love still getting more stronger and stronger (betul ke bi aku? lantak la...aku nak guna ayat bm je tadi, tp geli la pulak..hahaha, paham2kan la sendiri ye). Tp penyakit ni betul2 membuatkan Hiro nekad nak break ngan Mika (bayangkan sebelum ni, mcm mana Hiro protect gila2 kat Mika, pastu tiba2 nak putus hbgn ngan Mika, mcm mana Mika nk terima?? KOJAM BETOL!). Nak tak nak, Mika kena terima gak pasal Hiro dah tak nak pedulikan dia lagi (sebenarnya Mika tak tahu Hiro ni ada kanser). Tp sblm Hiro kojol, Mika dapat tau gak penyakit Hiro dari Nozomu (besfren Hiro). So, sebelum mati tu sempat jugak la Hiro ni merasa cinta Mika semula.

Layan la sendiri cerita ni, sbb sangat bes dan tidak rugi utk menengoknya dan tidak rugi apa2 juga sekiranya anda tidak melayan cerita ni. Sukati korang la kan, takkan nak paksa2 pulak. Dahlah eh, aku nak layan koizora episod 3 - 6 dulu. Prepare sekotak tisu jap...dan layanzzzz~~~

ps: hopefully boleh tido awal mlm ni...

utk usu: byk2kan bersabar di Terengganu kerana banjir yg melanda d sana. Semoga usu sihat walafiat dan ibuk sentiasa doakan yg terbaik utk usu. Jago dirik bait2 keh usu...chaiyokkk!!! mis u lot, usu~~~

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin