Followers

Sunday, December 7, 2008

Trip To Sarikei (Bahagian I)

Sebernarnya kisah ni boleh dikatakan kesinambungan daripada kisah semalam. Masa aku dan tiga org lagi kawan aku (yg dlm gambar utk post sblm ni) tengah makan kat kenduri tu, tiba2 kawan aku yg sorg tu memulakan bicara. Dialog kami lebih kurang mcm ni:

**utk kemudahan bersama (kemudahan ke? ntah, tak tau nk guna perkataan apa yg sesuai), aku masukkan dialog versi asal dan jugak yg telah siap d translate ke BM standard (bukan standard sepenuhnya, tp BM campur2 --> ada tak BM campur2? haha~~ gasaklah, janji paham)***

jijie: eh, nakpo d polah kito kastuk? (weh, lepas ni nak buat apa?)
yarn: molah nakpo? plg gmh la (nak buat apa lagi? Balik umah la)
jijie: eh, mok kto 4 pegi CK (weh, nak tak kalau kita pergi sarikei?)
(kema, tija, yarn menunjukkan reaksi suka) --> yg ni semua paham...hahaha~~
yarn: aoklah, juh kito pegi ck. boring tuk...mpetik ujung mggu tuk, kto pegi2..jln2..hehe... (a'ah, jom kita pegi sarikei. tengah boring ni. Sementara time hujung minggu ni, bolehlah kita pegi jln2...hehe...)

++lepas tu, mulalah sorg2 bagi cadangan & buat plan ke Sarikei++

++dialog tamat++

Al-kisahnya, lebih kurang pukul 2.00 petang smlm kami empat org pun terus pegi ke sarikei. Bingit gila kami dlm kereta sepanjang perjalanan tu..haha.. Dah semua perangai gila2.. Gelak sampai nak terburai isi perut... (pmpuan apakah itu? saya sendiri pun tak tahu..haha) Sampai je kat Sarikei, kami terus ke tapak Pesta Nanas dan Regatta Sarikei 2008. Mula2 tu aku aku suh kawan2 aku give-up je cari parking (bayangkan, parking penuh gila kat kawasan tu). Last2 jumpa gak parking tp kena jalan jauh sikit (sikit je la..hehe). Kat bawah ni ada gambar yg hajiejump snap, dan tugas saya adalah mencilok gbr beliau utk dimasukkan d dalam blog saya (kerana saya tak pandai ambik gambar mcm beliau..hihi)

--semua gambar kat bawah ni credit to hajiejump--
(utk lebih gambar, sila klik
link ni --> hajiejump)


~~tadaaa... ni la krew2 yg plg sibuk bergambar, tp bukan ambik gambar org ramai ataupun event tu, tp sebok ambik gambar sendiri..wakaka... Inilah kami...!!!
~~


Bergambar kat pintu masuk/keluar tu, maknaynya kami dah nak chow sin dari tapak regatta tu... Lokasi kami yg seterusnya akan bersambung dalam Trip To Sarikei (Bahagian II)...

7 comments:

bruno86 said...

hehe.yarn,now pun mek tgh learn bhs saratok.sumtimes mek blur bila nengar sum1 ya kelaka ngn member or sumbody rah hp nya.mek cuba mengamati.hehe.now,mek oso dah boleh juak nak cakap ckit2 bhs saratok.:D

CikYarn said...

hehe...let me guess...
sum1 ya padell kah? ^_*

++betolkan mun kmk salah...

CikYarn said...

jgn blur2 nengar bhs saratok..hihi..
biasalah ya, dh lamak2 ok la bhs saratok ktk...

bruno86 said...

hahahha.
padell?
anda memang ahlil nujummmm...
hehehe..
hopefully dpt learn new words..

CikYarn said...

ahli nujum x berlesen la kiranya tek hoh..haha~~~

CikYarn said...

neway, hrp both of u pun ada happy ending mcm amen keh... ^_^

bruno86 said...

ermz..
hopefully..
:(
i berdoa benda ya hari2 aih.:(
i need to face the consequences oso.
mek mesti ready dgn apa yg akan jd bah.:(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin