Followers

Thursday, March 19, 2009

OMG!!!!

Pagi tadi pergi kerja mcm biasa cuma sedih sikit pasal tak leh nak pegi kerja naik encik Sitam saya... aku merinduimu Sitam ku... =( kenapa aku tak pakai Sitam pegi kerja? kerana ada minah2 yg menyengalkan telah menyakiti hati owner si Sitam....hehe...

Mood aku hari ini, takde la tak ok dan tak la pulak ok sangat2.. Apapun meeting berjalan dgn lancar hari ini, deduction pun tak banyak. alhamdulillah... boleh la bernafas dgn ruang yg lebih luas hari ini... (haha...shud noe the meaning for every single word..wakaka) - tenkiu bosss!!!

Tp dalam asyik masyuk tak kena deduction, ada la sorang minah ni timbulkan isu yg tak patut2 sehinggakan aku sendiri tak sampai hati nak nyatakan isu yg dia utarakan masa perjumpaan tadi. punyalah aku bengang tahap otromen! Kalau benda tu dibincangkan antara aku, dia dan bos aku je, aku tak kisah dan apalah guna perkataan "negotiate" kalau kita sendiri tak gunakan. ni tak, depan pengarah tu!!!! mau tak 50 inci kulit muka aku tebal...!!! mana aku nak letak muka??!!! Si*l beng*ng!!! Baru nak berada kat zon selesa sikit hari ini, minah tu pulak buat hal. panas berapi bongok!!! Lepas tu boleh pulak dia siap bela diri putar belitkan apa yg dia cakap masa perjumpaan tadi di depan staff aku semata2 nak tunjuk yg dia tu baik la, aku ni jahat la... porrahhhh...staff aku pun tahu la awak tu siapa....

Kontrol jiwa... Kontrol hati...

Sebenarnya tak ada pekdah pun aku nak sakit hati ngan minah tu, tp tu la... org dah kerja penat2, dia suka suki nak main tuduh2 staff aku tak buat kerja... Kalau nak kutuk aku tak apa, ni mengata staff aku tak buat kerja. Aku lebih percayakan staff tu buat kerja daripada dgr tuduhan dia. Fikir2 la wahai si minah.... Satu je la peringatan utk aku sendiri, rezeki ni kalau kita tak reti nak jujur dgn diri sendiri, rezeki pun tak sudi nak menghampiri kita. (mungkin pasal tu kot bulan lepas byk deduction, pasal aku selalu merungut letih dgn kerja berlambak...hahaha) - lantak la labuuuu...

Kepada sesiapa yg jenis pembelit, cepat2 la pulang ke pangkal jalan.. tak payah nak sibuk2 jaga periuk nasi orang. Sama2 kita ni cermin diri sendiri... kalau rasa diri tu dah buat kerja dgn betul, buktikan... tak payah nak bising2 masa perjumpaan sedangkan benda yg remeh yg boleh dibincangkan di luar....

Fuhhhh....lega....

Cheowww!!!


Notes:

** OMG, aku ngerepak kah? aku anok urg kah? yahhh...yahhh...ndak ku mok!!! sukati saya la...BLOG SAYA!!!



2 comments:

*wink wink* said...

yerr kak yarn!mek dah present dah..it was great!my lecturers like it n wait till i show em d real one owh..heeee!best eh rituk! =)ooh yeahh...kita berada di zon yg selesa skarang..boh lalek ngan minah yo..tandah jak ehh..lak pandey wak nyo angoi..peace no war! =)

CikYarn said...

+SyFazidawaty+

yerrrr!!! ari tuk nang bes!!! heee... kmk aso, ari tuk la semo kejo kmk joros. ah, yg penting rituk i can manage everything perfectly...! yerr dehhh.. alhamdulillah...

hai minah yo? ah, sik ku gago ngan ehhh!!! yeahh..yeahh..peace no war!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin