Followers

Sunday, March 22, 2009

pilim2!!!

Kalau orang kat luar sana sibuk layan sinetron Indonesia, aku pulak sibuk searching2 cerita/movie dari Filipina.. Mmg dah lama tak layan buah tangan dari negara itu. Entahlah, dulu sblm sibuk zaman sinetron ni selalu la jugak drama tagalog dihidangkan utk santapan rakyat kita. Wahhh, mmg bes sangat la masa tu lebih2 lagi kalau hero & heroin dia Jericho Rosales dan Kristine Hermosa. Lepas tu pulak ber'genre' cintan cintun ni... Phewww...mmg tak lepaskan peluang. Drama diorang yg aku layan mati-matian ialah Sanay Wala Nang Wakas! Haahh...gilosss sadis mampos aku layan cerita tu. Lepas tu ada pulak yg diterbitkan dalam bentuk VCD, hahhh, aku beli jugak! bongok tol kan.. Sanggup perabis duit beli benda alah tu. Dan sekarang koleksi tu sedap je duduk dlm rak tingkat aku yg berhabuk...uhukk..uhukkk...(berdebu siot!)

Sampai la hari tu tangan ni gatal searching2 kat youtube dan terjumpa la satu pasangan yg kerap digandingkan dlm drama/movie mcm EchoTin ni iaitu Mark Herras dan Jennylyn Mercado!!! Wahhh, aku suka! aku suka! *clap3*. Kalau bab2 mcm ni rajin je aku nak study dan searching2 kat gugel. Hahh! Rajin2!!! Antara movie diorang:

1. Let the Love Begin
2. Say That You Love
3. Blue Moon
4. Eternity, dll


+ Mark Herras & Jennylyn Mercado +


Aloo...shuit..shuit ^_^

(Kalau baca info yg ada kat internet ni, dulu diorang ni pernah couple, tp lebih kurang setahun lebih je. Lepas tu masing2 bawak haluan masing2. walaupun mcm tu, mereka masih digandingkan dalam drama/filem. Sayang sangat. pasal both of them sangat cute. kira couple yg kiut la. hehe~~~ tp nak buat mcm mana, putus gak.)

Erm, aku pun apa lagi. Pulun la pulak search kat uTube! Hahh! Susah2! mmg tak jumpa kat uTube! Cara terakhir donlod ialah guna torrent! Yeahhh!!! Berjaya!!! Walaupun SLOW yg AMAT, ku gagahkan utk donlod juga cerita diorang. Bes! Lakonan yg sungguh berkesan!

Setakat ni aku dah donlod 2 movie iaitu Say That You Love Me dan Blue Moon. (2 lagi in progress). Dua cerita ni mmg kontra, berbeza dan mereka berjaya bawak watak tu dgn baik sekali. Sekarang ni dah tak banyak cerita tagalog diputarkan di stesyen televisyen kita kerana lambakan sinetron dari Indon. Nak siarkan mcm mana, ruang utk drama tempatan pun payah dapat tempat, lepas tu kalau nak bawak lagi cerita dari negara2 luar....lagilah susah drama tempatan nak bertapak. (Pendapat peribadi saya. abaikan sekiranya ia tidak benar). Tp kalau free2 tu, layan la buah tangan daripada Mark dan Jenn ni. Bes!!




3 comments:

nurul_anwar said...

Salammm..

haiiii..nice to meet u..
babe klu u blh tlg copykn citer sanay wala nang wakas tu utk i blh x? i pay of coz..xpon klu u dh xnk blh jual je kt i huhuhuhu

nurul_anwar said...

Salam dear can u give me ur email address..i nk tnya psl vcd sanay wala nang wakas u tu

CikYarn said...

Nurul_Anwar: maaf lambat baca ur komen. hihi... ekceli cd2 tu semua dah takde. 2009 tu kot, dah lama tuuuuu. hapus kira semuanya. hihi... sorry dear ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin