Followers

Thursday, March 12, 2009

sot + ngeng = ngok

Hari ini aku masih dilanda kemalasan... Perasaan ingin mencari pekerjaan lain semakin menggelegak dalam diri aku. tp bila difikirkan balik, ramai lagi yg menganggur kat luar sana. lebih2 lagi yg jenis terperap mcm aku ni, lagilah 'lombep' nk dapat kerja yg boleh memenuhi kriteria yg aku idamkan. Kalau nak disenaraikan kriteria kerja yg memenuhi kehendak aku, mmg la sangat kurang sopan dan tidak elok utk dipertontonkan di sini. erm, nak kata aku ni terlalu demand dlm memilih pekerjaan, mungkin aku boleh termasuk dlm kalangan tu kot. tp aku cuba sebaik dan berusaha sehabisnya, biar la aku sedar diri. bersandarkan keputusan yg tak seberapa dan belajar tak setinggi mana, aku patut bersyukur dgn apa yg telah tersurat utk aku. okeh, utk entry kali ni, aku nak rasa keluar sikit dari kepompong aku. maksud aku biar aku bebas utk menulis apa yg aku rasa tanpa pedulikan kata2 org lain di sekeliling.

Persoalannya: BOLEH KE AKU?? wek..wek..wek...

Sbg salah seorang warga penghutang ptptn, pasti aku idamkan gaji beribu2 ringgit, mana lagi nak bayar bulanan kereta? wahhhh...gaji2.. --> bos, up kan gaji aku boleh x? huhu...

kalau la aku boleh baca dialog tu di hadapan bos aku, rasa2nya ada perubahan tak? kalau la dialog tu boleh merubah hidup aku menjadi lebih mewah, alangkah bahagianya... tp kalau la dialog menyebabkan aku hilang pekerjaan? waaaaaaaaaaaaaa...!!! simpang malaikat 44!!! syuohhh...syuohhh....

tak apa, kita merapu dgn lebih panjang lagi... mlm indah ini kita tak patut sia-siakan dgn kerja2 yg kurang berpekdah (adakah berblog segala ini adalah berpekdah? hahh, korang ada jawapan korang...jgn kutuk atau maki hamun aku. aku hanya jurutaip biasa yg tidak berkelulusan menaip tp suka menaip - maka berblog ini membuat aku gumbira yg amat.

ah, sblm ni aku pernah cakap aku tak reti guna wordpress. dah menjadi!!! aku berjaya...!! haha, tp tak update lagi...bz punya pasal dow!!!

sambung balik pasal dialog tadi...


aku pernah jugak ushar2 berapa gaji org2 yg penah pegang 'jawatan' aku tu. wahhhh, 'bersih' gila otak aku... jahat kan? hehe.. ala, sajeje nak tau... sekadar menambah pengetahuan. mana la tahu boleh masukkan dlm resume utk column expectation salaries.. merasa la jugak gaji mahal (free2 diorang tak hambek ko yarn!!!) haha~~~

SAH! SAH! mewah siot!!!

aku? masih bergelumang dgn hutang
yg takkan tahu kesudahannya
oh ptptn
(zalimnya engkau!)

aku rindukan zaman2 belajar dulu
belanja la sepuas hati
enjoy sana
enjoy sini
huha sana
huha sini
tak ada masalah

yg ada, masalah assignment yg tak berkesudahan
sehinggalah tamat blaja
tp sekarang telah masuk ke fasa baru
aku masih tercari2 zon selesa aku sendiri





dah..dah..
aku dah malas
ingat tadi nak hasilkan entry yg pjg berjela
tp aku tak berjaya
kerana mata aku sudah mengantuk
aku pun dah ketandusan idea
lagilah malas nak buat ayat


jgn biarkan hidup anda dibebani hutang!
wakaka

cheow!!!



2 comments:

SyFazidawaty said...

kak yarn..time kejo lak complicated gik dr time study ka?uwaaaaa... =(

yarn said...

+SyFazidawaty+

aieee...!!! jgn pk mcm yo... kmk tensen pun mgkin kerno wadak pat nyesuai dirik jak senaeh...hehe...

jgn pk pio ahh...ndak baguih pk meyo...oteyh!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin