Mula2nya aku fikir, rasa mcm malssss nk hapdet. tp mata tak ngantok, maka harus saya menghapdet. Actually, setiap 7hb pada bulan pertama setiap bulan deptmnt aku (2 dptmnt) dan 3 lagi lain dptmnt kena hantar full report utk bulan sudah. Means, after 7th dgn rasminya our report is not valid dan bermakna kami tak submit our report (full deductions la denggg...--> i hate dat word!!!).
nak bagi report tu complete dan tak ada cacat cela sangat la memerlukan kesabaran tahap impak maksima. tak complete dan tak cantek, maka anda free2 akan d deduct okey... --> faham ya anak2...??? secara tidak rasminya kertas yg bertimbun2 dan kami yg sentiasa bermandikan kertas walaupun nampak leceh dan remeh namun ia merupakan "nyawa" kami. bayangkan, 1 kertas tu hilang... sen akan dikurangkan... sehingga mcm sstengah kes boleh mnybbkan pengurangan sen sehingga mencecah ribuan...!!!
nak bagi report tu complete dan tak ada cacat cela sangat la memerlukan kesabaran tahap impak maksima. tak complete dan tak cantek, maka anda free2 akan d deduct okey... --> faham ya anak2...??? secara tidak rasminya kertas yg bertimbun2 dan kami yg sentiasa bermandikan kertas walaupun nampak leceh dan remeh namun ia merupakan "nyawa" kami. bayangkan, 1 kertas tu hilang... sen akan dikurangkan... sehingga mcm sstengah kes boleh mnybbkan pengurangan sen sehingga mencecah ribuan...!!!
bukan itu yg aku nk hylyte kan...wakaka...
sebenarnya, tadi ada la apek tu...marah2 kat aku
(apek tu aku kalerkan merah, tanda protes marah la kononnya)
mentang2 mood dia tak ok
sesedap rasa manja2 main baling2 buku kat aku
siap tunjuk schedule keja lagi
ewah...ewah...
suka suki dia
ingat nak layan & jaga mood dia sorg
abes tu kami ni yg berhempas pulas
tak fikir pulak mood kami ni
tp tu la org kata
"customer is always right"
siyes, aku tak suka perkataan tu
bukan semua customer betul!!!
dan hal ini sangat membengangkan diriku
ahhh..ayat apakah itu
cukup utk mlm ni..
esok2 sambung lagi...
hehe~~~
(masih kecut perut lagi ni bila ingat peristiwa kena maki tadi)
sebenarnya, tadi ada la apek tu...marah2 kat aku
(apek tu aku kalerkan merah, tanda protes marah la kononnya)
mentang2 mood dia tak ok
sesedap rasa manja2 main baling2 buku kat aku
siap tunjuk schedule keja lagi
ewah...ewah...
suka suki dia
ingat nak layan & jaga mood dia sorg
abes tu kami ni yg berhempas pulas
tak fikir pulak mood kami ni
tp tu la org kata
"customer is always right"
siyes, aku tak suka perkataan tu
bukan semua customer betul!!!
dan hal ini sangat membengangkan diriku
ahhh..ayat apakah itu
cukup utk mlm ni..
esok2 sambung lagi...
hehe~~~
(masih kecut perut lagi ni bila ingat peristiwa kena maki tadi)
Soalan utk hari ini: apakah cara efektif utk menjadi seorang yg kalis maki?
4 comments:
boleh pula nya baling buku.
kenak sik dibaling balit? hehe
wat to do...
kelak besar lagik kes kelak
well..."customer is always ryte" huhu...(sik suka...sik suka...!!!)
ilek yarn, biasolah mun dah keja.. kejo perlu kan kesabaran kan :) Abaikan apo urang nak kato...mun urang nganok kito, sik boh tumpu perhatian, fikir bendo lain, mesti sik akan meningalkan kesan dalam hati :D
+Kamil L+
tq sbb byk berik dorongan. cuma kadang2 kecewa dgn sikap sstgh customer, bilo kito dh berik servis yg terbaik pini2 pun, msh juak sik bagus d tangga sidak. sik hai mun nak hentam kmk urg, tp staff kmk dah cobo molah sebagus mgkin, tp masih sik puas kan hati sidak sedangkan dah bena do kejo...hoho~~~~
*ei, tutup kess...hehe..
Post a Comment